Arctorna Mónival

Arctorna Mónival

Így készíts szuperhatékony öregedésgátló szérumot házilag

2017. augusztus 26. - Mudra Mónika

Lassan itt a nyár vége, és ilyenkor a több hónapos erős napsugárzás bizony megviseli bőrünket. Bár a gondoskodás egész évben kötelező, ebben az időszakban extra kényeztetés jár.

Korábban készítettem már C-vitaminos szérumot, ami szuperül működött nekem, de mivel szükség van újabb és újabb kísérletekre, most a korábbit picit tovább fejleszetettem. Megosztom veletek is a tapasztalataimat, mielőtt azonban belevágok, röviden összefoglalom, hogy miért olyan jó a bőrnek ez a szérum.

Milyen problémát orvosolhatunk a szérummal?
A szabadgyökökröl sokat lehet hallani, de talán nem mindenkinek teljesen tiszta, hogy mivel is ártanak pontosan. Nézzük mik azok a szabadgyökök!

A szabadgyökök olyan atomok vagy molekulák, melyek egy vagy több pár nélküli elektronnal rendelkeznek a külső héjban. Ezek az agresszív molekulák igyekeznek reakcióba lépni a sejtekkel, hogy megpróbálják elvenni tőlük a hiányzó elektront, ezzel károsítva az ép sejteket. A "megtámadott" sejtek végzetesen károsulhatnak, melyek hozzájárulnak a sejtek öregedéséhez és betegségek kialakulásához.

A szabadgyökök kialakulhatnak stressz vagy betegség hatására, de kívülről is bejuthatnak a szervezetbe. A külső ok lehet avas élelmiszer, UV sugárzás, mikrohullám, dohányfüst vagy vegyszerek.

Mit tehetünk a szabadgyökök ellen?
Tudatos odafigyeléssel nagyon sokat tehetünk azért, hogy a sejteket károsító szabadgyökök száma ne növekedjen. Ezzel jelentősen csökkenthető különböző betegségek kialakulásának kockázata, és az idő előtti öregedés. A következők segítenek megakadályozni a szabadgyökök elszaporodását:

  • vegyszer és káros anyagoktól mentes élelmiszerek fogyasztása
  • egészségtelen ételek, italok fogyasztásának elhagyása
  • stressz mentes életmód
  • elektroszmog mentes környezet
  • magas légszennyezettségű helyek kerülése
  • a káros UV sugaraktól való védelem
  • tudatos bőrápolás
  • minél több természetes antioxidánsokat tartalmazó étel fogyasztása

Az antioxidánsoknak (mint például a C-vitamin, A-vitamin, vagy E-vitamin) fontos szerepe van a szabadgyökök káros hatásainak leküzdésében.

Az antioxidánsok olyan molekulák, amelyek gátolják más molekulák oxidációját, vagyis a szabadgyökök kialakulását. Az antioxidánsok lezárják a láncreakciókat, megakadályozva a sejtek károsodását.

Vissza a szérumhoz…
Mint értékes antioxidánsok, a C-vitamin és E-vitamin fontos összetevői a szérumnak, melyek védelmet nyújtanak a szabadgyökök ellen. A C-vitamin ezen felül csökkenti a pigmentfoltokat, és elősegíti a kollagéntermelést is.

Másik igazán értékes összetevő a hialuronsav. A hialuronsav a szervezetünkben is természetesen megtalálható molekula. Óriási vízmegkötő képességének köszönhetően az egyik legértékesebb alkotóeleme a kozmetikumoknak. Helyileg alkalmazva segít a bőr nedvességtartalmának és rugalmasságának megtartásában.

Hozzávalók

  • 2 evőkanál rózsavíz
  • 1/3 teáskanál aszkobinsav (C-vitamin)
  • 1 (lapos) késhegynyi hialuronsav
  • 2-3 csepp E-vitamin
  • tárolóedény (10 ml, vagy nagyobb)

Így készítettem
A tiszta tárolóedénybe beletettem a rózsavizet, majd hozzáadtam az aszkorbinsavat. Miután a por feloldódott, óvatosan belecsúsztattam a hialuronsavat a keverékbe. (Fontos egy mozdulattal pontosan beleszórni az üvegcsébe, mert egyébként hozzátapad a széléhez. Ide kell majd egy kis rutin ​;)) Hagytam állni az üveg tartalmát nagyjából 20 percig, és csak azután ráztam össze. Addig ráztam, amíg a hialuronsav fel nem oldódott. Ezután belecsepegtettem az E-vitamint is.

Hogyan alkalmazd?
A szérumot használhatod reggel és este, de mindig arctisztítás után! Én esténként használtam. Alapos arctisztítás, majd rózsavizes tonizálás után vékonyan felvittem a teljes arcra, nyakra és dekoltázsra, majd 10-15 perc elteltével felkentem a szokásos arckrémemet.

Mivel a szérum semmilyen tartósítószert nem tartalmaz, én hűtőben tároltam és két héten belül felhasználtam. Használat előtt felrázandó! Minden bőrtípusra alkalmazható, de kerülni kell a sebes, sérült bőrfelületet.

Tapasztalataim
Egy hét használat után a bőröm tömörebb és hidratáltabb lett, nem feszült, nem húzódott, tiszta, világos és egységes lett a felszíne.

Készíts te is saját szérumot, teszteld, és oszd meg velünk a tapasztalataidat!

Tornázd feszesre az arcodat!

Regisztrálj a Joyo online arctorna programba, ahol saját tempódban haladva megtanítalak arctornázni, és vezetett edzésekkel segítem a szépülésedet.

Ha személyesen velem szeretnél arctornázni, gyere el a következő Arctorna Mónival workshopra, vagy jelentkezz a következő tréningre!

img_1423.jpg

A bejegyzés trackback címe:

https://arctornamonival.blog.hu/api/trackback/id/tr8712781026

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Void Bunkoid 2017.08.28. 10:19:33

A biológiai öregedés annak a legfőbb következménye, hogy telik az idő. Ezt egyelőre semmivel nem lehet megállítani, maximum génsebészettel, de egyelőre még nem tartunk ott - és legnagyobb valószínűséggel ha valaki megoldja, akkor be is tiltják egyből, lévén így tisztességtelen előnyökhöz lehet jutni jópénzért, no meg hát ki ne vágyna egy halhatatlan, soha meg nem öregedő, soha el nem fáradó szuperkatonákból álló hadseregre :)

pöre 2017.08.28. 10:24:03

Azt meg lehetne tudni, hogy a hozzávalókat hol szerzed be? Főleg a por kiszerelésű hialuronsavra gondolok... Ilyet lehet kapni gyógyszertárban? És akkor miért vesznek emberek drága pénzért hialuronsavas készítményeket?

Mudra Mónika 2017.08.28. 11:07:57

@pöre: Én egy natúr kozmetikumokat készítő és forgalmazó kis műhelytől vettem. Bio boltokban is lehet kérdezősködni, szerintem tudnak segíteni. Fontos, hogy megbízható helyről vásárolj, és érdemes figyelni a minőségre is.

Mudra Mónika 2017.08.28. 13:10:28

@Void Bunkoid: A biológiai öregedést valóban nem lehet megállítani, viszont annak ütemét jelentősen le lehet lassítani egészséges életmóddal, tudatos bőrápolással.

bElannaTorres 2017.08.28. 19:49:51

az a baj, hogy nagyon nehéz bárminek hinni, mikor megy a tömeges hülyítés. Én pl. azt olvastam, hogy a hialuronsav nagy molekulájú anyag, ami nem jut át a bőr külső felszínén, vagyis simán lemosod onnan. szóval ezek után eléggé szkeptikus vagyok az egésszel kapcsolatban.

Mudra Mónika 2017.08.28. 19:58:55

@bElannaTorres: Van nagy molekulájú és kis molekulájú hialuronsav. A kicsi a bőr mélyebb rétegeibe jutva fejti ki jótékony hatását, míg a nagy molekulájú a bőr felszínén dolgozik. Mind a kettő hasznos. Ha gondolod készítsd el és teszteld.
süti beállítások módosítása